پیکانتو

چاپ مقاله

 


خودرو کیا پیکانتو یکی از بهترین و با کیفیت ترین خودرو های ساخت شرکت کره ای کیا در ایران است که از بازار خوبی نیز برخوردار است. این خودرو یک خودروی جذاب شهری است که یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی خواهد بود که به دنبال یک خودروی داخل شهری با کیفیت و بی دردسر هستند. شرکت سازنده بر این باور است که این خودروی هاچبک زیبا به عنوان مظهر تکامل این شرکت توانایی کسب موفقیت های گوناگون را دارد.

این خودرو مجهز به امکانات فراوانی است و از مواردی نظیر چراغ های جلوی زنون با قابلیت تنظیم ارتفاع نور همراه با چراغ های روشنایی روز و چراغ های LED عقب، تودوزی چرم مصنوعی به رنگ قرمز و سیاه، پدال هایی از جنس فولاد ضد زنگ، دستگیره های درها از جنس کروم ساتنی، سانروف برقی، صندلی های جلو و غربیلک فرمان مجهز به سیستم گرمایش، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی همراه با نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی و سیستم شارژ بی سیم برخوردار است.
قیمت کیا پیکانتو T-GDI جدید در مدل GT-Line از ۱۳٫۳۲۰ پوند شروع می شود و قیمت پایه مدل GT-Line S نیز ۱۴٫۷۲۰ پوند است.

مشخصات فنی  

 

طول ۴۴۹۸ میلی متر
عرض ۱۷۰۴ میلی متر
ارتفاع ۱۴۱۰ میلی متر
وزن ۱۲۱۵ کیلوگرم
فاصله دو محور ۲۶۶۹ میلی متر
حجم مخزن سوخت ۷۰ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر
کلاس خودرو صندوقدار
تعداد سرنشين ۵ نفر
اندازه رينگ ۱۵ اینچ
جنس رينگ آلومینیوم
نوع پیشرانه خطی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی
حداکثر توان ۱۰۸ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر
نوع سوخت بنزینی
نوع تنفس موتور طبیعی
استاندارد آلایندگی یورو ۴
نوع جعبه دنده (گیربکس) دستی
تعداد دنده ۵
محور محرک (دیفرانسیل) جلو
نوع استارت سوئیچی
نوع ترمزهای جلو / عقب دیسکی / کاسه ای
سامانه ضد قفل دارد
سایر توضیحات دارای سامانه EBD
نوع چراغ ها معمولی
قابلیت چراغ ها تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ مه شکن جلو
سایر چراغ ها چراغ ترمز عقب, چراغ راهنما روی آینه ها
قفل مرکزی دارد
تعداد کیسه های هوا ۲ عدد
نوع فرمان هیدرولیک
َشیشه بالابر برقی جلو /عقب دارد/دارد
تنظیم برقی آینه ها دارد
سانروف ندارد
نوع پخش کننده BT, CD, MP3, USB
مانیتور عقب ندارد
سنسور دنده عقب دارد
سیستم خودکار پارک خودرو ندارد
سیستم هشدار صوتی باز بودن کمربند ندارد
گرمکن صندلی ندارد
خنک کننده صندلی ندارد

 

 

نمای کلی 

 

نقد و بررسی طراحی ظاهری پیکانتو

 

در بررسی کیا پیکانتو ، این خودرو از نمای جلو به دو چراغ برجسته و یک جلو پنجره کوچک و باریک مجهز شده است. در بین چراغ های کیا پیکانتو لوگوی شرکت کیا به زیبایی قرار گرفته است. کیا پیکانتو برای خنک نگه داشتن موتور از یک هواکش بزرگ استفاده کرده است که جلوی سپر را کاملا پوشانده است.دو چراغ راهنما نیز به زیبایی در طرفین قرار گرفته‌اند. کیا پیکانتو از نمای جانبی دارای طراحی ساده و یکپارچه‌ای است. حجم دهی روی درها نیز تاثیر خیلی مثبتی روی ظاهر خودرو گذاشته است. یک خط برآمده از بالای گلگیر جلو تا میان چراغ عقب کشیده شده است که از میان دستگیره درها می گذرد. انتخاب رینگ ۱۵ اینچی نیز برای این خودرو هم تصمیم صحیحی دیگری از سوی طراحان آن بوده است. پیکانتو از نمای عقب نیز طراحی مناسب و زیبایی دارد. دو چراغ عقب با طراحی خاص دور در عقب کشیده شده‌اند. چراغ‌ های هشدار در بالای در قرار گرفته است و شیشه عقب نمای دید مناسبی را فراهم می‌کند. دو چراغ راهنما نیز طرفین سپر عقب قرار دارند که این بخش را بیش از بیش جذاب کرده‌اند.

 

 

بررسی طراحی داخلی پیکانتو

 

در بررسی کیا پیکانتو مشخص شد که این خودرو با فرمان اسپرت، تجهیزات ساده و زیبا و صندلی‌ های خوش فرم طراحی بسیار زیبایی دارد. فضای داخلی پیکانتو برای سرنشینان مناسب است و افراد بلند قد بدون هیچ مشکلی قادر به نشستن در قسمت جلو هستند. مواد به کار رفته در پیکانتو نیز از جنس پلاستیک با کیفیت هستند. فضای قسمت بار پیکانتو حدود ۲۰۰ لیتر است که با قابلیت خواباندن صندلی‌ های عقب که این خودرو به آن مجهز است می توانید با خواباندن آن ها به فضای ۶۰۰ لیتر دست یابید.

 

مزایا و معایب پیکانتو

این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، زانو و پرده‌ ای است. از امکانات ایمنی خودرو می‌توان به سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM و … اشاره نمود. این خودرو در بررسی که توسط موسسه Euro NCAP انجام شده است نمره ۳ ستاره ایمنی را از ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

باید بپذیریم در کنار قیمت بالایی که این خودرو در بازار ایران دارد ، در بازار جهانی یک خودروی کاملا ارزان قیمت محسوب می شود و ویژگی یک خودروی ارزان قیمت آن است که کیفیت متریال داخل پایین تر است ، قالب گیری ضعیف تر انجام شده و طبعا این که صدای موتور داخل کابین زیاد باشد عادی است. این مورد در هیوندای i10 کم تر دیده می شود اما در حد میتسوبیشی میراژ است. چون باید قبول کنیم هر سه این خودروها جزء خودروهای پایین رده در بازار جهانی محسوب می شوند و این ایرادات به آنها وارد است.

  • تاریخ انتشار : جولای 28, 2022
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید